Dzięki najlepszym w swojej klasie układom bezpieczeństwa aktywnego i pasywnego, niezrównanej widoczności bezpośredniej i pośredniej oraz doskonałemu komfortowi pracy kierowcy DAF XD to najlepszy pojazd dystrybucyjny o masie od 19 t. Może on być wyposażony w oszczędny silnik PACCAR MX-11 (od 220 kW/300 KM do 330 kW/450 KM) oraz — w przypadku zastosowań do 19 t — w ekonomiczny silnik PACCAR PX-7 o pojemności 6,7 l, który jest o 600 kg lżejszy i rozwija moc od 167 kW/230 KM do 227 kW/310 KM.
Przestronne i komfortowe kabiny
W przypadku modelu XD z silnikiem PX-7, do już dostępnej przestronnej kabiny Day Cab, firma DAF dodała kabiny Sleeper Cab i Sleeper High Cab. Każda z nich zapewnia jeszcze większy komfort jazdy i przestrzeń mieszkalną dla kierowcy, umożliwiając pokonywanie wielodniowych tras dystrybucyjnych. Leżanka o szerokości 70 cm jest wyposażona w niezwykle wygodny, gruby materac znany z modelu DAF XF.
Z myślą o kierowcy
Wszystkie kabiny w modelu XD zapewniają doskonałą dostępność oraz imponujące zakresy regulacji fotela i kierownicy, gwarantując najlepszą pozycję siedzącą za kierownicą w tym segmencie pojazdów. Ponadto w wyniku zastosowania optymalnej konstrukcji przedniej części podwozia, zawieszenia kabiny i zawieszenia tylnej osi uzyskano lepsze właściwości jezdne i wyższy komfort prowadzenia.
Wersje do każdego rodzaju dystrybucji
DAF wzbogacił paletę modelu XD o nowe warianty z większymi rozstawami osi. Dzięki długościom wynoszącym do 6,9 m są one szczególnie polecane do zastosowań związanych z dystrybucją (w tym również chłodniczą) wysokogabarytowych, a jednocześnie stosunkowo lekkich towarów do supermarketów i punktów sprzedaży detalicznej.
źródło: informacja prasowa DAF Trucks