Nieustannie rozwijamy i optymalizujemy naszą sieć drobnicową. Nowe rozwiązania i połączenia są wynikiem wnikliwych analiz rynku w celu zapewnienia naszym klientom najlepszego serwisu odpowiadającego ich potrzebom biznesowym. Nie inaczej było w tym wypadku. Bezpośrednia linia między Poznaniem a Hanowerem wraz z już istniejącymi połączeniami z Chemnitz, Norymbergą, Grossbeeren – rejon Berlina zapewnia naszym klientom łatwiejsze i szybsze dotarcie do ich odbiorców zlokalizowanych na terenie całych Niemiec – mówi Renata Pajęcka, Head of Network & Line Haul Management, North & East Europe, DB Schenker.
Dzięki wydłużeniu trasy bezpośrednich połączeń linowych pomiędzy terminalami DB Schenker operator skraca tym samym etap dystrybucji, czyli tzw. ostatnią milę i ogranicza ilość przeładunków do niezbędnego minimum. Ponadto na wszystkich połączeniach eksportowych do Niemiec stosowane są zestawy dwóch nadwozi wymiennych, tzw. swap body, które gwarantują lepsze bezpieczeństwo przesyłek. Dzięki wyposażeniu ich w podwójną podłogę uzyskuje się dodatkowo znaczenie lepsze wypełnienie pojazdów w stosunku do standardowych naczep. Taki model transportowy zapewnia optymalizację kosztów, zmniejszenie emisji CO2, a także przekłada się na krótszy czas dostaw, który na tym kierunku wynosi średnio 2 dni robocze.
Na siatkę połączeń DB Schenker pomiędzy Polską a Niemcami składa się prawie 60 terminali i 200 regularnych bezpośrednich przejazdów tygodniowo obejmujących 19 miast. Wszystkie transporty są realizowane przez własną sieć operatora bez udziału pośredników. Obsługiwane są towary wszelkiego rodzaju. DB Schenker zapewnia również szereg usług cyfrowych m.in. wycenę i zlecanie transportu online, monitorowanie przesyłek w czasie rzeczywistym, raportowanie (w tym emisji CO2). Dostępne są też różne opcje dodatkowe, w tym nowa usługa DB SCHENKER | direct express umożliwiająca szybszą niż standardowa realizację zlecenia.
źródło: informacja prasowa DB Schenker