GDDKiA podkreśla, że w tym roku udało się przekroczyć próg 5000 km dróg szybkiego ruchu w Polsce. Obecnie mamy 5115,6 km takich tras, z czego autostrady mają długość 1849,2 km, a drogi ekspresowe 3266,4 km.
W 2023 r. GDDKiA przekazała kierowcom łącznie 266,5 km nowych dróg, trochę więcej niż zakładano pod koniec ubiegłego roku:
49,4 km autostrad:
A18 granica państwa – Żary (11,7 km)
A18 Iłowa – gr. woj. lubuskiego i dolnośląskiego (16,2 km)
A18 gr. woj. lubuskiego i dolnośląskiego – Golnice (21,5 km)
198,7 km dróg ekspresowych:
S3 Kamienna Góra Północ – Lubawka (ok. 15,3 km)
S6 obwodnica Sianowa (ok. 5,5 km)
S7 Lesznowola – Tarczyn Północ (14,8 km oraz 2,3 km w obrębie węzła Tarczyn)
S7 Moczydło – Miechów (18,7 km)
S11 Koszalin Zachód – Zegrze Pomorskie (16,9 km)
S11 Zegrze Pomorskie – Kłanino (19,3 km)
S11 Kłanino – Bobolice (11,6 km)
S11 obwodnica Olesna (24,8 km)
S14 Aleksandrów Łódzki – Słowik (14,5 km)
S17 obwodnica Tomaszowa Lubelskiego – II jezdnia (5,4 km)
S61 Ełk Południe – Kalinowo (22,9 km)
S61 Podborze – Śniadowo (19,5 km)
S61 Łomża Zachód – Łomża Południe (7,2 km – budowa zakończyła się w 2022 roku, jednak odcinek został dopuszczony do ruchu w 2023 roku po wybudowaniu węzła Łomża Zachód)
18,4 km obwodnic w ciągu dróg krajowych:
DK13 obwodnica Warzymic i Przecławia (4,2 km)
DK28 obwodnica Chełmca (1,4 km)
DK45 obwodnica Praszki (12,8 km)
źródło: informacja prasowa GDDKiA