M/f Epsilon został zbudowany w roku 2011, w renomowanej włoskiej stoczni Visentini. EuroAfrica przejęła go od włoskiego armatora Caronte and Tourist 17 grudnia 2023 w Belfaście, po długoletnim bare-boat czarterze do irlandzkiego operatora.
Statek przed przejęciem w Belfaście przeszedł przegląd dokowy, obecnie cumuje w Szczecinie. Ma niemal 3000 metrów linii ładunkowej oraz dedykowany pokład dla samochodów osobowych. Może przewieźć jednorazowo około 130 ciężarówek i 260 pasażerów. M/f Epsilon będzie operował w barwach Unity Line i od drugiej połowy stycznia 2024 roku będzie pływać na linii ze Świnoujścia do Trelleborga, wzmacniając tym samym znacznie potencjał przewozowy serwisu. Epsilon dysponuje największą pojemnością ładunkową pośród promów eksploatowanych przez polskich armatorów – powiedział Jacek Wiśniewski, Prezes Zarządu Hass Holding i EuroAfrica.
Należące do EuroAfrica 8 statków oferują przewóz wielu rodzajów ładunków. Rocznie transportowane jest ponad 2 mln ton różnego rodzaju ładunków – od drobnicy konwencjonalnej, przez ładunki masowe, do sztuk ciężkich i ponadgabarytowych. EuroAfrica obsługuje regularne połączenia pomiędzy Europą Północną i Północno-Zachodnią oraz portami Afryki Zachodniej, m.in. Dakar, San Pedro, Abidjan, Takoradi, Tema, Lagos Port Harcourt. Promy m/f Galileusz i siostrzany m/f Copernicus oraz prom kolejowy m/f Jan Śniadecki (zostanie wyłączony z eksploatacji po wejściu do serwisu promu Epsilon) przewożą ponad 100.000 ciężarówek rocznie.
źródło: informacja prasowa EuroAfrica