Szukaj
Close this search box.
Szukaj
Close this search box.
PARTNER STRATEGICZNY:

Partnerzy działu:

Packeta: ubiegły rok był wyjątkowo udany

kurier Packeta przekazujący paczkę adresatce
fot. Packeta
W ubiegłym roku Packeta Group obsłużyła na całym świecie w sumie 106 milionów przesyłek, osiągając rekordowe obroty na poziomie 294 mln EUR. Polska spółka – Packeta Poland – dostarczyła w tym okresie ponad 9,2 mln paczek (z Polski i do Polski) – o 123% więcej niż w roku 2022 (wówczas 4,1 mln).

Najwięcej przesyłek trafiło z polskich e-sklepów do klientów w Czechach, na Słowacji i w Rumunii – to są obecnie główne kierunki ekspansji polskich e-sklepów. Jednocześnie też konsumenci z tych krajów najchętniej robili zakupy w polskich sklepach internetowych.

Znacząco zwiększyły się też przychody polskiego oddziału firmy – z 53,9 mln zł w roku 2022 do 123,6 mln w 2023 (wzrost o 129% r/r). Tak dynamiczny rozwój Packeta zawdzięcza systematycznie powiększającej się liczbie klientów – w ubiegłym roku portfel polskich e-sklepów korzystających z jej usług urósł o 75% – a także zwiększającej się skali współpracy z dotychczasowymi klientami, pisze spółka w komunikacie. Firma może się też pochwalić współpracą z wiodącymi marketplace’ami – Allegro czy Kaufland Global Marketplace.

W ślad za organicznym wzrostem biznesu rosła też liczba pracowników oraz skala inwestycji. W roku 2023 Packeta Poland zwiększyła zatrudnienie o 28%, otworzyła też w Bielsku-Białej nowy magazyn cross-dock, z którego może obsłużyć 600 tys. przesyłek miesięcznie i dostarczać je w 33 kierunkach. Całkowity koszt nowej inwestycji to 7 mln zł. Obecnie Packeta posiada w Polsce magazyny w Bielsku-Białej przy granicy z Czechami oraz w Konotopie pod Warszawą.

Ubiegły rok był sporym wyzwaniem dla polskiej branży e-commerce. Po tym, jak pandemia przyzwyczaiła e-sklepy do skokowych wzrostów sprzedaży, nastąpiła stabilizacja, a nawet spadki w stosunku do lat poprzednich, na co wpływ miały m.in. ożywienie handlu tradycyjnego po pandemii czy wysoka inflacja, która zmusiła wielu klientów do oszczędności. Nie znaczy to jednak, że polskie sklepy internetowe przestały się rozwijać – dla wielu z nich wyhamowanie lokalnego rynku było bodźcem do rozwoju działalności cross-border i poszukania klientów za granicą, co tylko potwierdza, że polski e-commerce coraz bardziej otwiera się na rynki zagraniczne. Ten trend widać też w szybko rosnącej liczbie e-sklepów korzystających z naszych usług komentuje Justyna Andreas Managing Director, Commercial Entities, Packeta Group.

Dynamiczny rozwój Packety Poland został doceniony w całej Grupie Packeta, czego wyrazem był ubiegoroczny awans Dyrektor Zarządzającej polskiego oddziału – Justyny Andreas, która obecnie – jako Director Commercial Entities – kieruje działalnością Packety w Polsce, krajach bałtyckich i bałkańskich, Skandynawii, Rumunii oraz w Europie Zachodniej.

Działalność Packety w Polsce to nie tylko logistyczna i technologiczna obsługa e-skepów. Firma jest doradcą swoich klientów, oferuje wsparcie marketingowe, dzieli się wiedzą na temat specyfiki rynków zagranicznych, obowiązujących tam regulacji czy preferencji klientów. Przykładem takich działań jest m.in. inicjatywa GOinternational realizowana wspólnie z sześcioma innymi firmami z branży e-commerce, które połączyły siły, aby ułatwić polskim e-sklepom zagraniczną ekspansję. To pierwsze tego typu przedsięwzięcie na polskim rynku, w którym poszczególne firmy dzielą się praktyczną wiedzą na temat cross-border e-commerce, na specjalnie w tym celu stworzonym kanale video na platformie YouTube.

W roku 2024 Packeta Poland planuje dalszy intensywny rozwój. Celem numer jeden jest wspieranie polskich e-sklepów w zdobywaniu rynków zagranicznych w opraciu o skuteczną i szybką logistykę, ale też m.in. poprzez edukowanie i przekonanie, że zagraniczna ekspansja to nie opcja, ale realna szansa na zwiększenie skali działalności, czy wręcz konieczność, gdy e-sklep chce budować trwałą pozycję na rynku.

Chcemy w dalszym ciągu rozwijać współpracę marketingową z naszymi klientami, by wspomóc ich w początkowych krokach na rynkach zagranicznych. W Czechach, na Słowacji, Węgrzech czy w Rumunii jesteśmy silnie rozpoznawalną marką docierającą do setek tysięcy osób. Nasze Z-BOXy czy punkty odbioru są niemal na co drugiej czeskiej, słowackiej czy węgierskiej ulicy. Możemy to wykorzystać, by promować e-sklepy naszych klientówprzekonuje Justyna Andreas.

Kolejnym celem Packety na ten rok jest popularyzacja i promowanie rynków Europy Centralnej i Wschodniej w krajach bałtyckich i bałkańskich.

Nasze ubiegłoroczne doświadczenia pokazały, że litewskie, estońskie czy słoweńskie e-sklepy są często nieświadome potencjału i możliwości, jakie drzemią w naszej części Europy i rozwój działalności cross-border planują głównie w Europie Zachodniej. Chcemy to zmienić mówi Justyna Andreas.

źródło: informacja prasowa Packeta

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *