Praca eksploatacyjna wyniosła natomiast 7,1 mln pociągokilometrów, to nieznaczny spadek – o 0,05 mln pociągokilometrów (-0,7%) wobec ubiegłego roku. Krótsza o prawie 9 km była średnia odległość przewozu 1 tony ładunku, która wyniosła 264,4 km.
W porównaniu do czerwca 2024 r. masa przewiezionych towarów była wyższa o 0,2 mln ton (+1%). Praca przewozowa wzrosła o 37,6 mln tonokilometrów (+0,7%), a praca eksploatacyjna o 0,2 mln pociągokilometrów (+3,2%). Średnia odległość przewozu 1 tony w lipcu była minimalnie, bo o niespełna 1 km krótsza wobec czerwca.
W miesiącach styczeń-lipiec 2024 r. koleją przewieziono ponad 129,7 mln ton towarów, co w porównaniu z tym samym okresem w 2023 r. oznacza spadek o 4,2 mln ton (-3,1%). Pracę przewozową wykonano na poziomie 34,2 mld tonokilometrów, czyli o ponad 1,7 mld tonokilometrów mniej (-4,8%). Praca eksploatacyjna wyniosła 47,8 mln pociągokilometrów i zmniejszyła się o 1,8 mln (-3,6%) wobec analogicznych miesięcy w 2023 r.
źródło: Urząd Transportu Kolejowego