Nadwozie wymienne wyposażone w specjalne nogi podporowe wraz z odpowiednim podwoziem i przyczepą stanowi kompletne, certyfikowane rozwiązanie do transportu intermodalnego. Wieluński producent oferuje systemy wymienne w trzech wersjach nadwozi: Swap Curtain Master – nadwozie kurtynowe, Swap Dry Master – nadwozie w wersji furgon oraz Swap Curtain Volume Master – nadwozie w wersji kurtynowej z najniższą na rynku ramą podłogową.
Najważniejsze są dla nas potrzeby klientów, którzy z uwagi na aktualne wyzwania z jakimi zmaga się branża transportowa szukają rozwiązań uniwersalnych, trwałych i ekonomicznych. Wszechstronność i ładowność nadwozi wymiennych, które mogą być wykorzystywane także jako niezależne i mobilne magazyny, wpływają na wzrost efektywności flot, a także ułatwiają logistykę transportu. Okres wytężonej pracy i licznych testów zaowocował wprowadzeniem do oferty trzech modeli, które są proste w obsłudze. Istotne jest to, że możliwość przewozu nadwozia przez różne pojazdy znacznie redukuje konieczność ich przestoju, co realnie przyczynia się do obniżenia kosztów transportu i śladu węglowego – mówi Konrad Jurczak, Product Manager, Wielton S.A.
Wśród nowości w ofercie wieluńskiego producenta znajduje się Swap Curtain Master. Kontener wymienny BDF, C782 w wersji kurtynowej posiada 19 miejsc paletowych, gdzie przy typowej dla siebie wysokości odstawienia 1120 mm jego kubatura to 52 m3, natomiast wysokość wewnętrzna wynosi 2725 mm. W zależności od potrzeb klienta, dostępny jest również wariant 18 paletowy. Dopuszczalna masa całkowita to 16 ton. Zestawy wymienne wyposażone w nadwozia Swap Curtain Master są najczęściej wykorzystywane w transporcie towarów o dużej masie własnej jak napoje czy materiały budowlane. Parametry Swap Dry Master czyli nadwozia w wersji furgonowej, w standardowej wersji podobne są do Swap Curtain Master. Najpopularniejszą wersją jest długość 19 paletowa czyli C782. Wysokość odstawienia tego nadwozia to również 1120 mm, która obecnie dominuje w firmach kurierskich. Curtain Swap Volume Master to lider pod względem kubatury, która wynosi ok. 57 m3. Jego masa własna to 2890 kg, przy maksymalnych parametrach C782, (19 palet) oraz wysokości wewnętrznej 3000 mm uzyskanej za sprawą najniższej na rynku wysokości ramy podłogowej 147 mm. Ta wersja nadwozia wymiennego jest dzisiaj najbardziej pożądanym środkiem transportu ze względu na duży uniwersalizm. Tego typu nadwoziem można przewozić produkty o dużej masie własnej jak
i ładunki przestrzenne, charakterystyczne dla branży automotive, czy opakowań.
Wszystkie trzy typy nadwozi wymiennych posiadają mechanizm zabezpieczania nóg z ryglowaniem zewnętrznym, ocynkowaną konstrukcję ramy podłogowej i relatywnie najniższą masę własną dostępną na rynku. Zabudowa wymienna, wyposażona w specjalne nogi podporowe, jest łatwa w obsłudze i szybka w przeładunku, co ma szczególne znaczenie w transporcie kombinowanym. Nadwozia BDF stojące na swoich podporach, mogą także pełnić funkcję mobilnych powierzchni magazynowych. Ponadto, w zależności od potrzeb, producent oferuje szeroką gamę wyposażenia dodatkowego. Pojazd po raz pierwszy zaprezentowany został szerszej publiczności podczas ubiegłorocznych targów NUFAM.
Spółka oferuje także uzbrojenie (adaptację) pod system BDF podwozi samochodów ciężarowych (dowolnej marki) w wersjach Swap Frame Volume Master, Swap Frame Courier Master oraz Swap Frame Multi Master. Główna różnica między nimi, to zakresy wysokości odstawienia kontenerów jakie obsługują, tak by móc odpowiedzieć na różnorodne potrzeby klientów, natomiast cechą wspólną jest ocynkowana ogniowo rama BDF. Ponadto producent posiada duże doświadczenie w zabudowie nie tylko podwozi diesla, ale również podwozi z napędem LNG oraz zeroemisyjnych.
Ofertę wieluńskiego producenta dopełniają przyczepy do przewozu nadwozi wymiennych z serii Swap Trailer Master, które dzielą się na przyczepy tandem oraz przyczepy na obrotnicy – linie posiadają dedykowane modele (Volume/Courier/Multi) dla wymaganej wysokości odstawienia nadwozia wymiennego.
źródło: informacja prasowa Wielton