Nasz nowy flagowy elektryczny ciągnik będzie doskonałym uzupełnieniem całej gamy modeli elektrycznych i umożliwi transport z zerową emisją spalin również na dłuższe dystanse. Będzie to świetne rozwiązanie dla firm transportowych, które realizują duże roczne przebiegi i są mocno zaangażowane w redukcję emisji CO2 – mówi Roger Alm, Prezes Volvo Trucks.
Czynnikiem umożliwiającym zasięg 600 km jest nowa technologia układu napędowego Volvo – e-axle – która tworzy przestrzeń na znacznie większą pojemność akumulatora na pokładzie. Bardziej wydajne akumulatory, jeszcze bardziej ulepszony system zarządzania akumulatorami i ogólna wydajność układu napędowego również przyczyniają się do zwiększenia zasięgu.
Sektor transportu odpowiada za siedem procent globalnej emisji dwutlenku węgla. Akumulatorowe pojazdy ciężarowe są ważnymi narzędziami do redukcji śladu klimatycznego. Oprócz ważnych korzyści dla środowiska, jakie przynoszą, oferują one kierowcom ciężarówek o wiele lepsze środowisko pracy, przy znacznie niższym poziomie hałasu i wibracji – mówi Roger Alm.
Volvo Trucks wspiera transformację w kierunku transportu bez paliw kopalnych, aby osiągnąć swój cel zerowej emisji netto do 2040 r., korzystając ze strategii technologii trójścieżkowej. Podejście technologii trójścieżkowej opiera się na silnikach elektrycznych zasilanych akumulatorem, ogniwami paliwowymi i silnikach spalinowych, które działają na paliwach odnawialnych, takich jak zielony wodór, biogaz lub HVO (uwodorniony olej roślinny).
Volvo dostarczyło dotychczas ponad 3800 elektrycznych ciężarówek klientom w 46 krajach na całym świecie.
źródło: Volvo Trucks